PENGUMUMAN

ZANAZ HOME BIZ is now located at JALAN LAHAT, GEORGETOWN, PENANG. layari http://zanaz70.blogspot.com/


Friday, November 20, 2009

dinner 20/11

dari petang tadi..ku dok asyik wat kukis tempahan dari sri. malas plak nak masak nasi and lauk2 segala. boring plak nak masak lauk...buntu kepala ku. lunch tadi pn ku beli aja. so dinner ku wat mushroom soup, pan toast garlic bread and oregano potato pastu tabur moza cheese skit. emm berselera kami 3 branak makan hehehe.

ni le rupa oregano potato yg di modified sana sini dari resipi asal. ku pun dah tak ingat camna resipi nya. tapi ku wat lebih krg cengini le
kentang di potong wedges dilumur skit garam
pastu kalau nak leh boh skit serbuk kari dan tpg gandum dan gaul rata. then goreng atau bakar sampai empuk, angkat dan tos.
pastu dadu bawang besar ngan potong cili kering skit.
skit kacang gajus or any kekacang yg suka le. goreng or toast dulu yek.
masukkan butter dlm kuali, dah panas tumis bawang besar, cili kering dan serbuk oregano/pizza seasoning sekejap je...then masukkan garam skit, then masukkan lah gajus dan kentang dan kacau rata, tutup api dan angkat. ni kira dah boleh makan dah ni. tapi nak glamer letak dlm casserole then grated mozarella ke cheddar ke parmesan cheese...mana2 yg korang suka le. then masuk oven bakar bior cis tu cair. then siap dah le...

sup cendawan yg simple. irfan baru je tau betapa senang nye ku wat mushroom soup. hehehe. potong cendawan kasar then masuk lam blender, masuk susu 500 ml then masuk abt 2-3 sdb tpg gandum dan blend. panas kan piyok dgn butter dan tumis bwg besar dadu. dah layu masukkan susu yg diblender tadi then tambah lagi susu atau air lbgkrg 300-500 ml lagik. dah nak menggelegak tambah garam, skit oregano or pizza seasoning dan lada itam. dah didih...leh tutup api dan sedia utk dihirup heehhe.

roti gardenia...ada 3 keping je...cian kat kami...kena le makan sorang sekeping hehehe.

1 comment: